THE UNIVERSITY OF CHICAGO PRESS

Gabriel Tarde On Communication and Social Influence

Gabriel Tarde On Communication and Social Influence

Produktbeskrivelse

Gabriel Tarde regnes som en av de mest fremragende sosiologene fra det nittende århundret i Frankrike, til tross for at han ikke er like kjent blant engelskspråklige lesere som sine samtidige, Comte og Durkheim. Denne boken gir tilgang til Tardes mest betydningsfulle verk og viser hans fortsatte relevans for en ny generasjon studenter og tenkere. Tardes banebrytende forskning og empiriske analyser benyttet kollektiv atferd, massekommunikasjon og offentlig opinion som elementer som skulle forklares innenfor rammen av bredere sosiale mønstre. I motsetning til massesamfunnsteoretikerne som kom etter ham, integrerte Tarde sine drøftinger om samfunnsendringer på både makrososiologisk og individnivå, og forutså senere tiårige tenkere som sammenflettet studiene av massekommunikasjon og offentlig opinion. Terry N. Clarks introduksjon, ansett som den beste veiledningen til Tardes verk, samt et forord av Morris Janowitz, følger med dette viktige arbeidet, som er trykket på nytt her for første gang på førti år.

Prishistorikk

Lavest
410 KR
Høyest
429 KR
Gjennomsnitt
420 KR
Median
418 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke THE UNIVERSITY OF CHICAGO PRESS
Navn Gabriel Tarde On Communication and Social Influence
GTIN/EAN/ISBN 9780226789712
Kategorier Bøker