THE UNIVERSITY OF CHICAGO PRESS

How We Think

How We Think

Produktbeskrivelse

Hvordan tenker vi? Dette spørsmålet stiller N. Katherine Hayles innledningsvis i sin tankevekkende utforskning av hvordan vi tenker gjennom, med og sammen med medier. I en tid hvor trykkepoken ebber ut og nye teknologier dukker opp daglig, har denne problemstillingen blitt betydelig mer kompleks, særlig for de tradisjonelt trykkbaserte disiplinene innen humaniora og kvalitativ samfunnsvitenskap. Med en økende kløft mellom digital akademia og dens trykkbaserte motpart, argumenterer Hayles for det hun kaller samtidens teknogenese – troen på at mennesker og teknikk utvikler seg sammen. Hun fremmer en ny tilnærming kalt komparative mediestudier, som fokuserer på hvordan digitalt arbeid kan plasseres innenfor trykktradisjoner og vice versa. Boken undersøker utviklingen av feltet fra tradisjonell humanistisk forskning og belyser hvordan digitale humaniora endrer akademisk forskning, undervisning og publisering. Hayles beskriver også de neurologiske konsekvensene av å jobbe med digitale medier, der skumming og skanning – eller 'hyper'-lesing – preger vår måte å tilegne oss kunnskap på.

Prishistorikk

Lavest
335 KR
Høyest
349 KR
Gjennomsnitt
342 KR
Median
342 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke THE UNIVERSITY OF CHICAGO PRESS
Navn How We Think
GTIN/EAN/ISBN 9780226321424
Kategorier Bøker