THE UNIVERSITY OF CHICAGO PRESS

Lobbying and Policy Change

Lobbying and Policy Change

Produktbeskrivelse

I løpet av valgkampen i 2008 lovet politikere fra begge sider av det politiske spekteret å frigjøre regjeringen fra lobbyistenes upassende innflytelse. For forfatterne av "Lobbying and Policy Change", den mest omfattende studien som er utført om emnet, fremstår disse løftene som tomme ord. Dette er ikke nødvendigvis fordi politikere svikter i å innfri, men snarere fordi lobbyene har en mye mindre innflytelse enn hva politisk retorikk antyder. Boken baserer seg på en grundig gjennomgang av nittiåtte saker, og viser at hele seksti prosent av de nylige lobbyingkampanjene mislyktes i å endre politikken, til tross for at millioner av dollar ble brukt i forsøket. Hvorfor dette skjer? Forfatterne avdekker at ressurser forklarer mindre enn fem prosent av forskjellen mellom vellykkede og mislykkede forsøk. I tillegg viser de at disse forsøkene må overvinne et innarbeidet system i Washington, som har en betydelig skjevhet til fordel for status quo. Selv om valgte tjenestemenn og eksisterende politikk veier tyngre, har lobbyene også en viss innflytelse, og når tilhengere for en spesifikk sak endelig får gjennomslag, kan politikk bli endret.

Prishistorikk

Lavest
348 KR
Høyest
363 KR
Gjennomsnitt
355 KR
Median
355 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke THE UNIVERSITY OF CHICAGO PRESS
Navn Lobbying and Policy Change
GTIN/EAN/ISBN 9780226039459
Kategorier Bøker