THE UNIVERSITY OF CHICAGO PRESS

The Art of Creative Research

The Art of Creative Research

Produktbeskrivelse

Alle forfattere driver med forskning i ulike former. For noen innebærer dette å grave i registre og lete i arkiver, men for mange kreative forfattere skjer forskningen i hverdagen. Det kan være når de noterer en observasjon på t-banen, når de reiser for å kjenne atmosfæren i en by, eller når de tar en prat med en interessant fremmed. "The Art of Creative Research" gir forfattere verktøy til å utnytte denne naturlige nysgjerrigheten og gjøre den om til en praktisk og stimulerende forskningsplan. Boken viser at forskning ikke trenger å være en tørr og kjedelig del av skriveprosessen. Tvert imot, det er en kunstform som alle forfattere kan mestre, og som avdekker overraskelser og nærer fantasien. Dette skaper en autentisitet i både skjønnlitteratur og poesi, samt faglitteratur. Philip Gerard destillerer prosessen ned til essensielle spørsmål: Hvordan gjennomfører man research? Og hva kan man gjøre med informasjonen man samler inn? Han tar for seg både fysisk forskning og arbeid med arkiver, og illustrerer hvordan de ulike typer forskning kan integreres i skrivingen.

Prishistorikk

Lavest
211 KR
Høyest
229 KR
Gjennomsnitt
217 KR
Median
215 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke THE UNIVERSITY OF CHICAGO PRESS
Navn The Art of Creative Research
GTIN/EAN/ISBN 9780226179803
Kategorier Bøker