THE UNIVERSITY OF CHICAGO PRESS

The Politics of Information

The Politics of Information

Produktbeskrivelse

Hvordan avgjør myndighetene hva som utgjør et problem og hva som ikke gjør det? Akkurat som individer, er Kongressen underlagt 'søkeparadokset'. Dersom beslutningstakere ikke er åpne for å identifisere problemer, vil de sannsynligvis ikke oppdage de som bør tas tak i. Men dersom de gjennomfører en grundig søkeprosess, vil de nesten helt sikkert avdekke nye problemer, og med definisjonen av hvert nytt problem følger muligheten for å utvikle et program for å håndtere det. I boka 'The Politics of Attention' har de ledende politiske forskerne Frank R. Baumgartner og Bryan D. Jones vist den sentrale rollen oppmerksomhet spiller i hvordan myndigheter prioriterer problemer. Nå, med 'The Politics of Information', rettes fokuset mot prosessen for problemdeteksjon selv. Forfatterne demonstrerer hvordan veksten eller nedgangen av regjeringens omfang er nært knyttet til måten myndighetene søker etter informasjon på, samt hvordan de som organisasjon analyserer sine funn. Bedre søkeprosesser som inkluderer flere ulike perspektiver fører til mer omfattende politikkutforming. På samme måte vil en begrensning i søk begrense mulighetene for politisk handling.

Prishistorikk

Lavest
368 KR
Høyest
396 KR
Gjennomsnitt
381 KR
Median
376 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke THE UNIVERSITY OF CHICAGO PRESS
Navn The Politics of Information
GTIN/EAN/ISBN 9780226198125
Kategorier Bøker