I boken "The Sounds of Capitalism" tar Timothy D. Taylor oss med på en reise gjennom musikkens rolle i amerikansk reklame fra radioens begynnelse til dagens digitale verden. Fra de tidlige radioprogrammene til TV-revolusjonen etter Andre verdenskrig, viser Taylor hvordan musikk har blitt et stadig viktigere verktøy for å selge produkter og skape sterke merkeidentiteter. Siden 1920-tallet har låter skrevet for reklame blitt populærmusikk, samtidig som hitlåter har blitt uadskillelig knyttet til spesifikke merker. I dag ser vi at musikere i økende grad manøvrerer mellom musikk- og reklameverdenen, noe som gjør skillet mellom kommersielle budskap og populærmusikk stadig mer uklart. Taylor utforsker bruken av musikk i amerikansk reklame gjennom nesten et århundre, fra varierte underholdningsprogrammer som The Clicquot Club Eskimos til oppblomstringen av jingle-kulturen og den forbruksdrivende bølgen etter krigen, frem til den fullstendige fusjonen av populærmusikk og forbruk i de påfølgende tiårene. "The Sounds of Capitalism" er den første boken som virkelig forteller historien om musikkens bruk i reklame i USA, og bidrar med original innsikt innen dette fascinerende temaet.