Hvert år gjennomgår titusenvis av studenter med interesse for politikk en viktig fase i sin utdanning ved å ta kurs i forskningsmetodikk. Mange opplever imidlertid emnet som kjedelig eller forvirrende, og det er ikke uten grunn. De fleste standardbøker om forskningsmetoder unnlater å fremheve de mest sentrale konseptene og spørsmålene, og fokuserer i stedet på tørre, tekniske definisjoner og en tung vekt på statistisk analyse, noe som overskygger andre verdifulle metoder. Denne tilnærmingen bidrar ikke bare til at kurset fremstår som mindre engasjerende, men hindrer også studentene i å tilegne seg ferdigheter som er avgjørende for å kunne samhandle mer direkte og meningsfylt med et bredt spekter av forskning. Gjennom sitt skarpe blikk og praktiske innsikt trekker Christopher Howard på over ti års erfaring med undervisning i forskningsmetoder for å transformere dette typisk dystre emnet og lære fremtidige statsvitere de essensielle ferdighetene de trenger for å lese publisert forskning mer effektivt, samt for å kunne produsere egen, bedre forskning. Bokens første del er viet til ...