Hva ønsker du for deg selv de neste fem eller ti årene? Innebærer planene dine ekteskap, barn eller en ny jobb? Disse spørsmålene kan en eiendomsmegler stille for å avdekke informasjon som kan brukes i salgsprosessen, og som «Upsold» viser, fører dette ofte til oppsalg. I denne boken av sosiolog Max Besbris, utforskes hvordan meglere lykkes med å få kjøpere til å bruke mer enn hva de opprinnelig hadde tenkt. Besbris' forskning avdekker hvordan ansikt-til-ansikt-interaksjoner påvirker kjøperes oppfatninger om hvilke nabolag som er attraktive, og hvilke som anses som mindre verdt å investere i. Disse preferansene bidrar i sin tur til ulikhet mellom nabolag. Stratifikasjon er et sentralt trekk ved byene i det moderne USA. I en tid preget av økende inntektssegregering, er boligpriser en av hovedkildene til denne ulikheten. Boligprisene utgjør en avgjørende del av formuesulikheten og er direkte knyttet til den skjeve fordelingen av ressurser på tvers av nabolag, i tillegg til å ha rasebaserte implikasjoner.