Redigering er en usynlig kunst, hvor det beste arbeidet ofte forblir uoppdaget. Redaktører jobber hardt for å skape bøker som er opplysende, sammenhengende og fornøyelige å lese, samtidig som de gir grunnleggende anerkjennelse til forfatteren. Denne prosessen gjør det utfordrende å virkelig forstå hvilke ulike roller de inntar mens de leder et prosjekt fra idé til publisering. I "What Editors Do" samler Peter Ginna essays fra tjuesyv ledende skikkelser innen bokutgivelse, som deler sine erfaringer og perspektiver på sitt arbeid. Bidragsyterne, som representerer både store forlag og mindre selskaper, dekker et bredt spekter av sjangre, inkludert handel, lærebøker, akademiske verk og barnebøker. De argumenterer for hvorfor redigering fortsatt er en sentral funksjon for både forfattere og lesere. Ironisk nok, til tross for at bokbransjen er bygd på ord, har det vært en mangel på skriftlig veiledning om hvordan man faktisk nærmer seg redigeringsprosessen. Denne boken vil fungere som et kompendium av profesjonelle råd og vil være en verdifull ressurs både for de som vurderer å gå inn i yrket, de som allerede er i det, samt for dem utenfor forlagsverdenen som ønsker å forstå mer om redigeringens betydning.