For språklærere som ønsker å navigere i nye omgivelser, kan det massive bombardementet av daglige mediebudskap - som reklameskilt, skilt, videoer, filmer, memes og annonser - føles overveldende. Likevel gir disse mediene engasjerende og tilgjengelige muligheter for undervisning om språklige trekk, representasjoner av mennesker, steder og ideer, samt om sosiale og kulturelle emner. Med en informert, metodisk og målrettet pedagogikk kan "Media Work" hjelpe lærere med å utvikle elevenes kritiske mediekunnskap i tillegg til språklæring. Boken tilbyr en praktisk, anvendelsesorientert tilnærming for å illustrere hvordan språk, bilder og medieplattformer formidler betydning. Med nesten 100 illustrasjoner til bruk i undervisningen og mange verdifulle eksempel-leksjoner, gir boken liv til prosessene med å observere, undersøke, tolke, reflektere over, og respondere på et bredt spekter av medier. Den trekker på kritiske perspektiver fra anvendt lingvistikk, kommunikasjon og mediestudier, som semiotikk og kritisk diskursanalyse.