The W. Chan Kim and Renee Mauborgne Blue Ocean Strategy Reader av W. Chan Kim, Renee A. Mauborgne
Produktbeskrivelse
Samlingen «The W. Chan Kim and Renee Mauborgne Blue Ocean Strategy Reader» presenterer en kuratert oversikt over de mest betydningsfulle artiklene fra W. Chan Kim og Renee Mauborgne om den banebrytende teorien om blå hav-strategi. Den originale boken, «Blue Ocean Strategy», har solgt over 3,6 millioner eksemplarer på verdensbasis og finnes i 44 forskjellige språkversjoner. Mye av forfatternes tidlige arbeid, som utforsker hvordan man kan skape nye og konkurransefrie markedsrom, ble publisert i Harvard Business Review. Denne leseren bringer sammen de viktigste artiklene, samlet på ett sted. Gjennom disse tekstene gir Kim og Mauborgne innsikt i prosessen bak utviklingen av 'blå hav' – urørte markedsplasser fri for konkuransetrykk. De introducerer også en rekke verktøy for å utforske og utnytte disse markedene, inkludert Verdikurven, Strategikartet, Priskorridoren på massen og Forretningsmodellguiden; verktøy som har blitt sentrale i rammeverket for blå hav-strategi. Samlingen inkluderer også forfatternes nyeste artikkel i Harvard Business Review, «Red Ocean Traps». Enten du er ny til konsepter knyttet til blå hav-strategi eller allerede har kjennskap til emnet, vil denne boken gi deg verdifulle perspektiver og verktøy for å lykkes i konkurranseutsatte omgivelser.