The Wise Company av Ikujiro (Professor Emeritus Professor Emeritus Graduate School of International Corporate Strategy Hitotsubashi University Tokyo)
Produktbeskrivelse
I en tid preget av rask endring, står selskaper overfor en fundamental utfordring: hvordan kontinuerlig innovasjon kan oppnås i møte med en stadig skiftende verden. Mange virksomheter er imidlertid lite forberedt på denne reisen med innovasjon, ettersom de ofte er altfor opptatt av kortsiktige gevinster og glemmer å vektlegge den visdommen som er nødvendig for å sørge for at deres interesser er i samsvar med samfunnets behov. I 'The Wise Company' belyser de anerkjente ledelsesekspertene Ikujiro Nonaka og Hirotaka Takeuchi hvordan forskjellige selskaper har taklet utfordringen ved rask endring. De presenterer eksempler på hvordan disse virksomhetene har utviklet nye produkter og nye forretningsmodeller som gagnar både ansatte, forbrukere og samfunnet generelt. Hovedprinsippet er en utrettelig prosess for selvfornyelse, der selskaper aktivt skaper sin fremtid i stedet for bare å reagere på endringer i omgivelsene. Nonaka og Takeuchi argumenterer for at kunnskapsbaserte selskaper i stand til å skape verdi, prioriterer implisitt kunnskap og integrerer dette i sin kjernevirksomhet, noe som er avgjørende for å oppnå en bærekraftig og innovativ organisasjon.