Richard Osman er på jakt etter å finne ut av hvilke avgjørende spørsmål samfunnet står overfor i dag. Hvem ville vunnet i en direkte duell mellom Quavers og Cheesy Wotsits? Og hvilken film er den ultimate julefilmen (selvfølgelig er det 'Home Alone')? 'The World Cup of Everything' er et ekstremt populært konsept som startet på Twitter, hvor hans morsomme avstemninger fikk hele 1,5 millioner stemmer per runde. Dette ble raskt et nasjonalt samtaleemne, og utløste debatter blant brukere på Twitter, som var uenige om sine favoritter. Kjente mennesker og kjendiser deltok også, mensoddsen ble tilbudt av bookmakere på utfallet, og avisene rapporterte om det hele som om det var et ekte sportsarrangement, med overskrifter som fortalte hvordan Richard Osman smeltet internett. I høst bringer vi 'The World Cup of Everything' til trykk i en strålende bok, perfekt for julen. Boken inneholder nye konkurranser som 'The World Cup of British Sitcoms', julesanger, dyr, britiske band og mye mer, i tillegg til noen av de allerede kjente favorittene som har fått hele landet til å diskutere: sjokolade og potetgull blant dem.