Boken "Think Like a Futurist" av Cecily Sommers gir deg verktøyene du trenger for å overvinne motstand og oppdage nye forretningsområder. Den viser deg hvordan du kan følge med på endringer, stille spørsmål, og engasjere deg i nytenkning som knytter dagens utfordringer til fremtidens realiteter. Sommers demonstrerer hvordan en langsiktig tilnærming og strategier kan anvendes på forskjellige behov, alt fra bransjeprognoser og innovasjonsutfordringer, til ledelsesutvikling og sikring av merkevarens fremtid. Ved å forstå de sammenfallende potensialene som kan påvirke organisasjonen din i fremtiden, får du muligheten til å oppdage fremvoksende trender og markedsforandringer, og avdekke nye muligheter på horisonten. Boken tar for seg spørsmål som: Hvor vil nye markeder dukke opp de neste 5, 10 eller 25 årene? Hvilke større problemer vil prege samfunnet? Hvordan vil livsstil, sosiale normer og politikk tilpasse seg? Og hvilken rolle spiller vi i denne fremtiden? "Think Like a Futurist" gir en klar ramme for hvordan man kan tenke som en futurist, og gir veiledning om hvordan man kan integrere dette i høytrykksarbeidsmiljøer. Videre belyser den hvordan sosiale og økonomiske faktorer kan påvirke fremtidige beslutninger.