Thinking and Speaking in a Second Language av Yi (Cardiff University) Wang, Li (University College London) Wei
Produktbeskrivelse
Påvirker språket vi snakker hvordan vi tenker? Denne boken gir en grundig oppsummering av moderne forskning på samspillet mellom språk og kognisjon blant personer som behersker to eller flere språk. Den undersøker faktorer som antas å påvirke tospråklig erverv og hvordan språkspesifikke tankemønstre blir konseptualisert under læring av andrespråk. Boken gir en oversikt over ulike, men sammenkoblede studier på tvers av en rekke konseptuelle områder for å illustrere forskjellige tilnærminger og viktige variabler. Sammenligningen av data fra enspråklige og tospråklige talere viser den dypt integrerte naturen mellom andrespråkslæring og endringen i helhetlig kognitiv oppfatning hos tospråklige. Dette verket skaper relevante forbindelser mellom språklæring og tospråklig kognisjon, med mål om å kaste nytt lys over hvordan elever tilegner seg konseptuelle skiller i målrettede språk. Det reiser også teoretiske og pedagogiske spørsmål som oppfordrer lærere til å reflektere over hvordan man kan integrere den nyeste forskningen i undervisningen.