Tom Ford er synonymt med høyoktan glamour, overdådig seksualitet og uredd mote. Denne ikoniske designeren har opparbeidet seg en horde av devoterte fans over hele verden, fra Milano og New Delhi til Shanghai og New York. Sytten år etter utgivelsen av sin bestselgende debutbok, Tom Ford (2004), som utforsket hans tid som kreativ leder for det italienske merket Gucci, presenterer denne andre boken en visuell hyllest til Ford sitt eget merke, grunnlagt i 2005. Boken dekker en rekke produkter som kosmetikk, briller, herreklær og hans kritikerroste kolleksjon for damer. Den anerkjente designeren har ikke bare brakt sitt merke til de høyeste nivåene innen motebransjen, med priser fra Council of Fashion Designers of America og Time magasinet som Årets Designer, men har også fanget Hollywoods oppmerksomhet ved å inkludere lojale A-liste kjendiser som Julianne Moore, Lauren Hutton, Pat Cleveland, Beyoncé og Nicholas Hoult i sine moteshow og reklamekampanjer. Denne praktfulle boken, som kommer i et vakkert omslag, byr på et glitrende innblikk i en av de mest innflytelsesrike designerne i vår tid.