I "Top Girls" av Caryl Churchill møter vi Marlene, som nettopp har blitt forfremmet til administrerende direktør i et ansettelsesbureau i London og feirer sin suksess. Feiringen tar form av et symbolsk lunsjmøte hvor legendariske og historiske kvinner samles for å dele sine perspektiver på morskap og ambisjon. I en tidsåke er disse bemerkelsesverdige damene både kolleger, kunder og slektninger av Marlene. For å nå sitt nåværende standpunkt har Marlene, lik de imponerende gjestene hun omgir seg med, måttet betale en pris. Hun har steget opp fra proletariske kår til toppen av næringslivet, men har også blitt en slags male oppressor. Hun veileder til og med kvinnelige kunder i å tilegne seg de ufordelaktige mannlige egenskapene hun selv har måttet adoptere. Marlene har forlatt sin utenomekteskapelige og lite begavede datter, og hennes følelsesliv og seksualitet har blitt like uttørket som Lady Macbeths. Dette stykket stiller spørsmål ved ambisjonens kostnad og de etiske dilemmaene knyttet til vårt samfunns forventninger til kvinner og suksess.