Mange oppstarter mislykkes ikke fordi de ikke kan lage et produkt, men fordi de ikke klarer å oppnå nødvendig vekst. I boken "Traction: How Any Startup Can Achieve Explosive Customer Growth" tilbyr Gabriel Weinberg og Justin Mares innsiktsfulle perspektiver fra egne erfaringer med oppstartsselskaper. De viser hvordan hundrevis av virksomheter ikke klarer å overleve, til tross for gode ideer og talentfulle team. Kloke gründere forstår at suksess ikke alene handler om produktets originalitet, teamets dyktighet, eller hvor mye kapital som er samlet inn. Nøkkelen til suksess ligger i evnen til å jevnt vokse og tiltrekke seg nye kunder (eller brukere for gratis tjenester). Dette kalles traction, og det forenkler også andre viktige aspekter som finansiering, rekruttering, medieoppmerksomhet, partnerskap og oppkjøp. I "Traction" lærer du om nitten forskjellige kanaler for å bygge opp en kundebase, samt hvordan du kan implementere disse for å oppnå bærekraftig vekst.