Fremtiden for læring starter i dag. I en tid preget av rask teknologisk utvikling, stilles spørsmålet: Hvordan kan skolene håndtere mulighetene og utfordringene som kunstig intelligens (KI) medfører? Andrea Finck tilbyr i sin bok en grundig innsikt i potensialene, begrensningene og risikoene for KI i utdanningssektoren. Hun viser hvordan denne transformative teknologien kan tilpasse undervisningen etter individuelle behov, støtte lærere i deres arbeid og fjerne barrierer innen utdanningssystemet. Boken tar også for seg etiske problemstillinger, personvern og praktiske utfordringer knyttet til implementeringen av KI. Med fokus på adaptive læringssystemer, KI-støttede diagnoser og nye roller for lærere, belyser dette verket de mest presserende spørsmålene, gir veiledning til lærere, skoleledere og utdanningspolitikere, og presenterer konkrete strategier for å navigere den digitale omstillingen. En uvurderlig guide for alle som ønsker å forme skolen av i morgen.