Triple Fit Strategy av Christoph Senn, Mehak Gandhi
Produktbeskrivelse
Det er på høy tid at selskaper revurderer sin vekstlogikk. Forretningsforhold har fortsatt en begrenset tilnærming, hvor fokuset ligger på å matche produkter med kundebehov og inngå avtaler. Dette resulterer i et kjøper-selger-forhold preget av en transaksjonsmentalitet, og dette er ikke den mest effektive måten å drive forretning på. Det finnes en bedre metode - en metode som fremmer vekst gjennom samarbeid. I boken 'Triple Fit Strategy' presenterer Christoph Senn og Mehak Gandhi en strategisk ramme som oppfordrer leverandører og kunder til å samhandle og utvikle strategier som gagner begge parter. Med tydelighet og presisjon viser de hvordan man kan frigjøre seg fra et produktfokusert tankesett og i stedet sette kunden i sentrum av forretningsstrategien. Triple Fit-strategien er basert på et praktisk verktøysett som sikrer at kundene og leverandørene er synkronisert på tre viktige områder: planlegging, gjennomføring og ressurser. 'Triple Fit'-canvaset fungerer som et diagnostisk og handlingsorientert rammeverk som hver kontoansvarlig og salgsteam kan benytte for å forbedre forretningsresultater. Selskaper som implementerer denne strategien kan oppnå opp til ti ganger bedre resultater.