Gjennom historien har salg og underholdning alltid vært knyttet tett sammen - fra middelalderens omreisende handelsmenn og medicinshow, til generasjoner av TV-reklamer med sang, dans, komedie og tegneseriefigurer, helt frem til dagens kjendiser som lanserer sine egne multi-million dollar merker. Dette har gode grunner, da vi nå forstår bedre enn noen gang de psykologiske og sosiologiske årsakene til at tilsynelatende frivolitet gir alvorlige forretningsfordeler. Likevel synes reklamebransjen i dag å være motvillig til å omfavne de sterke båndene til populærkultur. Misledet av managermyter om rasjonalitet og logikk på den ene siden, og en kultlignende misforståelse av 'kreativitet' på den andre siden, risikerer den å glemme hvordan man appellerer til publikum og bygger vellykkede merker. Som et resultat tyder bevis på at dagens reklame er mindre likt og mindre effektivt enn noen gang før. Men det er ikke for sent å snu denne trenden. Reklamemakere og byråer som leser denne boken, vil gjenoppdage...