TV¿s American Dream av Dr. Barbara (Associate Professor University of Arizona USA) Selznick
Produktbeskrivelse
Boken "TV¿s American Dream" av Dr. Barbara Selznick, en associerte professor ved Universitetet i Arizona, utforsker hvordan den amerikanske fjernsynsindustrien i 2010-årene henvendte seg til seere hvis oppfatninger om håp, rettferdighet, arbeid og økonomisk klasse ble påvirket av den store resesjonen. Mens amerikanere navigerte gjennom traumene etter den økonomiske nedturen, stod fjernsynsindustrien overfor økende press fra nye distribusjons- og visningsmetoder, fragmenterte publikum, endringer i annonsemetoder, og regulatoriske forandringer. For å trenge gjennom støyen av fjernsynsinnhold og tiltrekke seg de vanskelige seerne, gjenoppfant fjernsynsprogrammering noen av de tradisjonelle fremstillingene av den amerikanske drømmen, samtidig som den styrket andre. Selznick tar en grundig gjennomgang av hvordan den amerikanske drømmen blir representert på ulike plattformer, fra etablerte nettverk til Netflix. Hvert kapittel i denne boken fokuserer på en spesifikk strategi som ble mobilisert i tiåret for det 21. århundre for å kommunisere med publikum om deres forventninger og bekymringer rundt drømmen.