Boken "Tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS)" tar for seg betydningen av samarbeid på tvers av ulike profesjonsgrenser innen helse- og sosialsektoren, og hvordan dette samarbeidet kan gagne pasientene. Erfaringer og forskning viser at evnen til å samarbeide tverrprofesjonelt vil være stadig viktigere i utdanningen av helse- og sosialarbeidere fremover. Likevel kan ervervingen av tverrprofesjonell samarbeidskompetanse være utfordrende, ettersom det er en kompleks ferdighet. Ved hjelp av konkrete eksempler fra en fiktiv kommune, møter leserne pasienter, brukere og ansatte som illustrerer hvordan tverrprofesjonelt samarbeid kan drives i praksis. De samme karakterene bringes inn i flere sammenhenger gjennom boken, noe som bidrar til en dypere forståelse av dynamikken i tverrfaglig samhandling. Boken gir innsikt i tverrprofesjonelt samarbeid både i hands-on situasjoner og i sammenheng med ledelse og organisatoriske strukturer innen helse-, sosial- og oppvekstsektoren. Den retter seg primært mot studenter på bachelorutdanningene innen helse- og sosialfag, og gir verdifull kunnskap om hvordan man kan navigere i tverrfaglige samarbeidsmiljøer. Bokens redaktører, som er aktive ved NTNU i Ålesund og Høgskolen i Molde, er alle eksperter på området og bringer med seg omfattende erfaring fra forskning og undervisning. Du kan også få et innblikk i bokens innhold ved å lese et utdrag og se innholdsfortegnelsen.