Understanding Personalisation av Iryna (Nottingham School of Art and Design Nottingham Trent University UK) Kuksa, Tom (Nottingham School of Art and D
Produktbeskrivelse
Boken "Understanding Personalization: New Aspects of Design and Consumption" undersøker det globale fenomenet personalisering, som påvirker mange aspekter av hverdagen vår. Den kartlegger dimensjoner og typologier av personalisering, og tar opp viktige problemstillinger som personvern, etikk i design, samt balansen mellom designerens eller produsentens kontroll og forbrukerens frihet. Videre belyser boken emner som digital personalisering, fremskritt innen nye mediateknologier og programvareutvikling, samt hvordan vi kommuniserer, bruker personlige enheter og lagrer samt anvender personlig data. I tillegg dekker den prinsippene for personalisering og endrede forbruksmønstre som gjør det mulig med individualiserte produkter og tjenester. Boken vurderer også konvergensen mellom produsenter og forbrukere i co-skapingen av varer og tjenester, samt utfordringene knyttet til personalisering, tilpasning og skreddersydd markedsføring i sammenheng med eierskap og forbruk.