Understanding Social Media av Larissa Hjorth, Sam Hinton
Produktbeskrivelse
I boken 'Understanding Social Media' utforskes de komplekse spørsmålene rundt både utnyttelse og myndiggjøring i sammenheng med sosiale medier. Med en tverrfaglig og interkulturell tilnærming gir verket leserne et kritisk verktøy for å forstå utviklingen og praksisene knyttet til sosiale medier. Boken går utover spesifikke plattformer og plasserer sosiale medier i en bredere mediekontekst som er i kontinuerlig endring. Den oppdaterte utgaven av denne bestselgende teksten inkluderer nye og utvidede diskusjoner om emner som: kvalitative og kvantitative tilnærminger til forskning på sosiale medier, datagjennomsyring og algoritmiske kulturer, overvåkning, privatliv og intimitet, fremveksten av apper og plattformer og hvordan disse former opplevelsene våre, delingsøkonomier og sosiale medier og deres offentligheter, den økende betydningen av visuelle økonomier, AR, VR og lekende bruk av sosiale medier, samt døden og den digitale arven. Gjennom en rekke moderne casestudier binder boken teori til virkeligheten, og utgjør en uunngåelig lesning for studenter som ønsker å navigere i dette dynamiske feltet.