Understanding Twice-Exceptional Learners av C. Matthew Fugate, Wendy Behrens, Cecelia Boswell
Produktbeskrivelse
Boken 'Understanding Twice-Exceptional Learners' gir en grundig innsikt i behovene og erfaringene til studenter som er to ganger unike. Denne omfattende ressursen tar for seg de spesifikke utfordringene disse studentene møter, inkludert detaljerte analyser av samtidig forekommende funksjonshemninger som ofte finnes blant to ganger unike elever. Den dekker studier relatert til ADHD, dysleksi, dyskalkuli, autismespekterforstyrrelser, angst, OCD og mer. Boken fungerer som en bro mellom forskningen om, og de praktiske strategiene for, undervisning av talentfulle elever som står overfor læringsutfordringer. Den er spesielt nyttig for universitetslærerutdanning og graduateprogrammer. Forfatterne tilbyr styrkebaserte strategier som fremhever studentenes unike gaver og talenter. Hvert kapittel inneholder en grundig litteraturgjennomgang, foreslåtte tiltak, ressurser for videre utforskning, samt vignetter som belyser erfaringene til to ganger unike studenter og de atferdene og behovene som praktikere ofte vil se i klasserommet.