Boken 'Didaktikk for barnehagelærere' gir en grundig innføring i didaktikk og didaktisk tenkning, spesielt tilpasset barnehagelærerutdanningen. Arve Gunnestad utforsker sentrale didaktiske begreper og modeller, og setter disse i kontekst av barns og foreldres medvirkning, samt ansattes forutsetninger i undervisningen. Leseren får inngående kjennskap til emner som barns medvirkning, lyttende pedagogikk, dokumentasjon, og danningsbegrepet. Videre tar boken opp flerkulturell didaktikk og utarbeidelse av individuelle opplæringsplaner for barn med ulike behov. Denne andreutgaven av boken er oppdatert med hensyn til ny forskning, samt nyere offentlige utredninger, rammeplaner og lovverk. 'Didaktikk for barnehagelærere' vil være en uvurderlig ressurs for barnehagelærerstudenter, barnehagelærere og andre ansatte i barnehager, samt lærere på pedagogiske høgskoler og universiteter, og spesialpedagoger, som er engasjert i pedagogisk arbeid med barn i barnehage- og småskolealder.