Kommunikasjon er det essensielle limet som binder enhver organisasjon sammen. I boken "Internkommunikasjon" får leserne verktøyene de trenger for å forstå og forbedre internkommunikasjonen i egen virksomhet. Dette er en viktig ressurs for kommunikatører, studenter, ledere, tillitsvalgte, HR- og digitaliseringsansvarlige, samt alle med et definert ansvar for kommunikasjon innen sine organisasjoner. Boken gir innsikt i hvordan man kan planlegge og tilrettelegge for en moderne og målrettet internkommunikasjon, med fokus på analyse, strategi, planlegging og evaluering. Den femte utgaven av verket er grundig oppdatert, hvor så mye som halvparten av innholdet er nytt. Dette reflekterer de betydelige forandringene som har funnet sted i arbeidslivet siden forrige utgave. Boken inneholder også en rekke aktuelle eksempler og case-studier som illustrerer hvordan internkommunikasjon praktiseres i dagens arbeidsmiljø. Forordet er skrevet av professor Peggy Simcic Brønn ved Handelshøyskolen BI.