Boken "Introduksjon til fagdidaktikk" er en omfattende ressurs som gir leseren en solid innføring i de grunnleggende aspektene ved fagdidaktikk, som er essensielt for å utøve lærerprofesjonen. Forfatterne tar deg med på en reise gjennom tre sentrale kapitler som gir en grundig forståelse av fagdidaktikkbegrepet, betydningen av læreplaner som styringsdokumenter, og hvordan tverrfaglighet kan implementeres i undervisningen. I tillegg presenteres det åtte kapitler som spesifikt omhandler fagdidaktikk innenfor ulike undervisningsfag som engelsk, fremmedspråk, historie, matematikk, naturfag, norsk, religion og etikk, samt samfunnsfag. Hvert kapittel er strukturert rundt tre grunnleggende spørsmål: Hva, hvorfor og hvordan, som gjør det lettere å forstå fagenes innhold, formål og de mest sentrale metodene og arbeidsmåtene. "Introduksjon til fagdidaktikk" er ideell for deg som er nybegynner innen fagdidaktikk, for nyutdannede lærere som ønsker å friske opp kunnskapene sine, samt for de som allerede jobber med undervisning og ønsker å videreutvikle sine ferdigheter.