Boken "Makt, medier og politikk: Norsk politisk kommunikasjon" utforsker det komplekse samspillet mellom makt, kommunikasjon og demokrati i det norske samfunnet. I denne samlede antologien undersøkes hvordan ulike aktører som politikere, journalister, byråkrater, kommunikasjonsrådgivere og samfunnsborgere bidrar i prosessen med politisk kommunikasjon. Bokens bidragsytere, som tilhører Norges fremste forskningsmiljøer på området, vurderer utviklingen innen politisk kommunikasjon i Norge: fra hvor feltet startet, til den nåværende situasjonen, og inn i framtiden. Særlig fokus rettes mot de institusjonelle og kulturelle forutsetningene som former den politiske kommunikasjonen i landet. Er det spesifikke samfunnsmessige faktorer som står sentralt i utformingen av norsk politisk kommunikasjon? Gjennom grundige analyser og diskusjoner gir denne boken en dyptgående innsikt i dynamikken mellom makt og medier i dagens Norge og inviterer leserne til refleksjon over hvordan kommunikasjon påvirker kunnskap, holdninger og atferd i vår tid.