Universitetsforlaget

Mediekultur, mediesamfunn

Mediekultur, mediesamfunn

Produktbeskrivelse

I «Mediekultur, mediesamfunn» utforskes medienes rolle i de komplekse økonomiske, kulturelle og politiske prosesser som preger vårt samfunn. Boken tar for seg et bredt spekter av sjangre – fra reklame og nyhetsjournalistikk til såpeoperaer, fotballreferater, politiske debatter og filmer. Gripsrud presenterer sentrale teoretiske perspektiver innen medievitenskap, og kombinerer disse med relevante eksempler og analyser. Han setter aktuelle debatter og fenomen i et historisk perspektiv og integrerer samfunnsvitenskapelige innfallsvinkler med humanistiske og estetiske tilnærminger. Boken dekker viktige temaer som identitet, påvirkning, sosiale forskjeller, semiotikk, hermeneutikk, retorikk, narratologi, offentlighet, demokrati, produksjon og eierskapsforhold, samt effekten av sosiale medier og moderne uttrykksformer. Den femte utgaven har fått oppdateringer som særlig fokuserer på offentlighet og sosiale medier. «Mediekultur, mediesamfunn» inviterer leseren til en aktiv deltakelse i forståelsen av mediene, med en kritisk, men samtidig realistisk tilnærming. Boken har blitt omtalt som en glimrende innføring og fortjener å bli anvendt i alle høyere læresteder som tilbyr medievitenskapelige studier, og er ansett som en klassiker i mediefag.

Prishistorikk

Lavest
483 KR
Høyest
519 KR
Gjennomsnitt
489 KR
Median
483 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Universitetsforlaget
Navn Mediekultur, mediesamfunn
GTIN/EAN/ISBN 9788215025872
Kategorier Bøker