«Performative innganger til undervisning» er en engasjerende antologi som dykker ned i de transformerende mulighetene som ligger i performative tilnærminger til undervisning. Boken tar for seg hvordan skapende og estetiske arbeidsmetoder kan implementeres i grunnskolen, med fokus på aktuelle tverrfaglige temaer som demokrati, medborgerskap, folkehelse, livsmestring og bærekraftig utvikling. Gjennom en rekke vitenskapelige og fagfellevurderte kapitler, presenteres innovative undervisningsmetoder og praksiser som kan berike læringsmiljøet. Med ni spesialutviklede undervisningsforløp tilpasset ulike klassetrinn, ønsker forfatterne å inspirere lærere til å eksperimentere med performative innganger i sin undervisning. Boken henter hovedsakelig sine metoder fra drama- og teaterfaget, hvilket gir en mulighet til å engasjere og motivere elever gjennom kreativitet og deltaking. Denne boken er essensiell lesning for studenter og fagfolk innen pedagogiske felt som er interessert i performative, kunstneriske og estetiske læreprosesser. Redaktørene Gunhild Brænne Bjørnstad og Stine Nielsen Ellinggard, sammen med et bredt spekter av bidragsytere, gir verdifulle innblikk og verktøy for en mer dynamisk undervisning.