Boken "Rom for magisk læring!" tar leseren med inn i de spennende aspektene ved LK20, det gjeldende læreplanverket i norsk utdanning. Her stiller forfatterne de viktige spørsmålene om hvordan elevenes læring blir prioritert i denne planen, og i hvilken grad den tilrettelegger for den såkalte magiske læringen – den dyptgående og engasjerende læringsopplevelsen som vi alle ønsker for våre elever. Forfatterne peker på de utfordringene og selvmotsigelsene som har oppstått i forbindelse med læreplanen, og undersøker skjulte dilemmaer og paradokser som kan påvirke elevenes læringsprosess. Er læreplanteksten lettfattelig, eller er dens kompleksitet en kilde til didaktiske misforståelser som kan hindre elevenes fremgang? I denne oppdaterte utgaven av boka dykker forfatterne dypere inn i disse spørsmålene, og gir leseren tankevekkende svar. Boka har stor relevans for emnet «Pedagogikk og elevkunnskap», og dekker viktige problemstillinger for både lærerutdanningene og fellesfagene i videregående skole. Den retter seg ikke bare mot studenter på grunnskolelærerutdanningene, men er også aktuell for praktisk-pedagogisk utdanning (PPU) og lektorutdanningen. Videre er den av stor interesse for utdanningsledelse og pedagogikk, og inviterer til diskusjon om hvordan vi best kan støtte elevenes læring i et komplekst utdanningslandskap.