I boken ‘Selvmordsforebygging i skolen’ tar ledende norske fagfolk for seg den kritiske rollen skolen spiller i forebygging av selvmord og selvskading blant unge – et av de mest presserende problemene i samfunnet vårt i dag. Skolen, som en del av det bredere fellesskapet, er en vital arena for å støtte barn og unge i en sårbar fase av livet. Mange ansatte i utdanningssektoren ønsker å bidra, men mange opplever usikkerhet rundt hva de kan gjøre og hvilket ansvar de har. For å imøtekomme dette behovet, gir boken lærere og skoleansatte viktige innsikter og praktiske verktøy som kan bidra til å styrke forebyggingsarbeidet. 'Selvmordsforebygging i skolen' fungerer også som en nyttig ressurs for skoler som ønsker å etablere og utvikle egne beredskapsplaner og strategier for forebygging, tilpasset lokale behov. Den henvender seg i særlig grad til studenter ved lærerutdanning, lærere, skoleledere, helsesykepleiere, miljøterapeuter og alle andre voksne som er engasjert i skolemiljøet.