Boken 'Strategi for bærekraftig forretningsdrift' av Caroline D. Ditlev-Simonsen presenterer en ny forståelse av hvordan bærekraft og samfunnsansvar kan integreres i forretningsstrategier. I en tid der både kunder og eiere i økende grad etterspør bærekraftige løsninger, illustrerer forfatteren hvordan bedrifter kan oppnå konkurransefortrinn og lønnsomhet gjennom en ansvarlig tilnærming. For bedriftsledere som ønsker å navigere overgangen til en mer bærekraftig forretningspraksis, tilbyr boken praktiske verktøy og strategier, inkludert hvordan man implementerer FNs bærekraftsmål og tilpasser seg nye reguleringer som regnskapslover, leverandørkjedekrav og ESG-rapporteringsstandarder. Gjennom en trinnvis strategi fremhever forfatteren hvordan akademisk teori kan anvendes i konkrete situasjoner i næringslivet. Boken er beriket med eksempler fra både små og store selskaper, samt bidrag fra eksperter innen både forskning og næringsliv, som gir leseren innsikt i reelle utfordringer og innovative løsninger. 'Strategi for bærekraftig forretningsdrift' er uunnværelig for studenter og bedriftsledere som ønsker å mestre de mest effektive strategiene for en ansvarlig fremtid.