I dagens norske skole spiller teknologi en stadig viktigere rolle, samtidig som læringsmiljøet får økt fokus når det kommer til elevenes læringsutbytte. Boken 'Teknologi og læringsmiljø' av forfatterne tar for seg hvordan disse to elementene er nært knyttet sammen, og utforsker muligheter og utfordringer knyttet til bruken av digitale verktøy i klasserommet. Den gir en grundig innsikt i behovet for at pedagogisk personale utvikler solid profesjonsfaglig digital kompetanse for å ta informerte valg i klasserom med høy teknologitetthet. Lærerens rolle som klasseleder er av avgjørende betydning for å skape et inkluderende læringsmiljø som fremmer elevmedvirkning og læring. Denne andreutgaven av boken inneholder nyskrevede og oppdaterte kapitler som reflekterer de nyeste utviklingene innen feltet. Forfatterne ønsker å gi leserne en dypere forståelse av hvordan teknologi og læringsmiljø gjensidig påvirker hverandre, slik at lærerstudenter og fagpersoner kan tilnærme seg disse temaene med fornyet innsikt.