Universitetsforlaget

Veiledning av nye lærere

Veiledning av nye lærere

Produktbeskrivelse

I takt med økende forståelse for at nye lærere har behov for støtte, har dette blitt tydelig i både faglitteraturen og styringsdokumenter i Norge. Tidligere har forskningen lagt hovedvekten på opplevelsen av å være nyutdannet, mens veiledernes rolle har fått mindre oppmerksomhet. Hva er det essensielle de må kunne for å gi effektive tilbakemeldinger og veiledning? "Veiledning av nye lærere" belyser betydningen av veilederens rolle i læringsprosessen for nyutdannede lærere. Boken presenterer forskningsbasert innsikt i hva det innebærer å være veileder og bygger på både egne og andres erfaringer samt forskning fra feltet. Mens vi kan hente verdifulle lærdommer fra andre land, er det like viktig å reflektere over de erfaringene og studiene som er gjort innenfor Norges kontekst for å skape en veiledningspraksis som er tilpasset vår kulturelle og pedagogiske virkelighet. Gjennom en sammensetning av nasjonale og internasjonale perspektiver, formidler boken flere stemmer som både beriker og utfordrer hverandre. Den utgjør en essensiell ressurs for nye lærere, lærerutdannere, studenter i veiledningsstudier, samt rektorer.

Prishistorikk

Lavest
464 KR
Høyest
499 KR
Gjennomsnitt
488 KR
Median
499 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Universitetsforlaget
Navn Veiledning av nye lærere
GTIN/EAN/ISBN 9788215028873
Kategorier Bøker