Utdanning innen kunstfag har en unik mulighet til å imøtekomme mange av behovene for det offentlige gode i dagens Canada. 'For the Public Good' argumenterer for at utdanningsprogrammene på masternivå må gjennomgå grunnleggende endringer for å maksimere sitt potensial. Basert på omfattende erfaring og forskning, skisserer forfatterne hvordan reformerte programmer som gir kandidatene avanserte ferdigheter, kan tackle Canadas mest utfordrende problemer, samtidig som de fremmer likestilling, mangfold, inkludering og avkolonisering. Boken kartlegger hvordan dagens tilnærminger til videreutdanning har utviklet seg og presenterer en datadrevet argumentasjon for nødvendige endringer. Forfatterne tilbyr en evidensbasert visjon for å nytenke kunstfaglig utdanning på masternivå, samt spesifikke tiltak for å realisere dette potensialet. Denne aktuelle og optimistiske veiledningen vil være av interesse for fakultetsmedlemmer og universitetsadministrasjonen som har ansvar for videreutdanning, samt for spesialister innen offentlig politikk som fokuserer på høyere utdanning.