'Destination Culture' tar leseren med på en opplysende reise fra etnologiske kunstverk til kitsch. Med spørsmålet, 'Hva betyr det å vise?' utforsker Barbara Kirshenblatt-Gimblett hvordan utstillingspraksis har betydning i ulike sammenhenger, inkludert museer, festivaler, verdensmesser, historiske gjenskapelser, minnesmerker og turistattraksjoner. Hun diskuterer hvordan både objekter og mennesker blir gjort til aktører som 'uttrykker' sin betydning ved å bli samlet og utstilt. Kirshenblatt-Gimblett fremhever at spesifikke utstillingsteknikker, ikke bare gjenstandene som vises, formidler kraftfulle meldinger til publikum. Hennes fengslende analyse demonstrerer hvordan museer konkurrerer med turisme i produksjonen av 'arv'. For å bli lønnsomme markedsfører museer seg som turistattraksjoner. På sin side iscenesetter turismen verden som et museum av seg selv for å gjøre steder om til destinasjoner. Begge lover å levere arv. Selv om arv ofte markedsføres som noe gammelt, argumenterer hun for at arv egentlig representerer en ny mode for kulturell produksjon.