Harvey Quaytmans malerier utmerker seg ved en kreativ og leken utforskning av form, en nøye oppmerksomhet på overflatestruktur, samt en eksperimentering med fargebruk. Mens verkene hans fremviser en strengt formell tilnærming, er de også rike på sensuelle undertoner, dekorative elementer og humor—dette reflekteres i de engasjerende og poetiske titlene hans, som A Street Called Straight og Kufikind. Utstillingen og den medfølgende illustrerte katalogen gir en omfattende gjennomgang av Quaytmans karriere, fra hans radikalt kurvede lerret fra slutten av 1960-tallet og 1970-tallet, gjennom hans utforskning av seriel geometrisk abstraksjon på 1980-tallet, til hans rolige krusifiks-formede malerier på 1990-tallet. Dette retrospektivet er en viktig revisjon av Quaytmans innflytelsesrike verk og plasserer hans arbeid mer sentralt i utviklingen av moderne amerikansk kunst. Med bidrag fra Suzanne Hudson og John Yau, samt refleksjoner fra R. H. Quaytman, en kunstner og datteren til Harvey Quaytman.