Boken "Instruments for New Music" tar leserne med tilbake til en tid preget av teknologisk innovasjon innen musikk, hvor instrumenter som klaverpianoer, radioelektriske kretser, grammofonplater og optiske lydbånd representerte det nyeste innen akustisk teknologi tidlig på 1900-tallet. For mange musikere og kunstnere i denne perioden ble disse enhetene ikke bare verktøy, men også symboler på en musikalsk revolusjon. Gjennom bokens sider utforsker vi et variert nettverk av kulturelle aktører som delte troen på at ekte moderne musikk kun kunne oppnås gjennom en radikal utfordring av de teknologiske grunnlagene i kunstformen. Fokuset er spesielt rettet mot Tyskland på 1920- og 1930-tallet, hvor bevegelsen for å lage nye instrumenter inkluderte et bredt spekter av eksperimenter, fra utforskning av mikrotonale stemminger og eksotiske tonefarger til evnen til å komponere direkte for automatiserte musikmaskiner. Denne bevegelsen omfattet komponister, oppfinnere og visuelle kunstnere, og tar oss med på en fascinerende reise gjennom en tid da det musiske landskapet ble formet av både menneskelig kreativitet og teknologisk fremgang.