I boken 'On the Margins of Modernism' utforsker Chana Kronfeld hvordan modernismen setter pris på det marginale, eksil, og 'det andre'. Tradisjonelt skjer dette ved å benytte litterære verk skrevet på de mest leste europeiske språkene som engelsk, fransk og tysk som eksempler på marginalitet. Kronfeld utfordrer denne dominerende tilnærmingen ved å fokusere på modernistisk poesi skrevet på de mer ukjente språkene hebraisk og jiddisk. Resultatet er en dristig ny modell for litterære dynamikker som er mindre bundet til kanoniske normer, mindre geografisk begrenset, og mindre utsatt for å universalisere erfaringene til minoritetsskrivere. Gjennom sin analyse av interaksjoner mellom modernistiske grupperinger presenterer Kronfeld eksempler på hebraisk og jiddisk poesi fra Europa, USA og Israel. Hennes diskusjoner om forfattere som Amichai, Fogel, Raab, Halpern, Markish, Hofshteyn og Sutskever vil bli tatt imot med entusiasme av studenter innen modernisme generelt, så vel som de som studerer hebraisk og jiddisk litteratur spesielt.