Ingen monarki har vist seg å være mer fascinerende enn det britiske kongehuset. Hele 2,4 milliarder mennesker over hele verden fulgte bryllupet mellom prins William og Catherine Middleton på TV. I dagens globale forbrukerkultur, hva er grunnen til at det britiske monarkiet fortsatt utgjør en så sterk attraksjon? Basert på feltarbeid utført fra 2005 til 2014, utforsker denne boken hvordan og hvorfor forbrukere verden over benytter et bredt spekter av produkter, tjenester og opplevelser for å tilfredsstille sin fascinasjon for merkenavnet britiske kongehus. Den viser monarkiets styrke som et merke som har en historisk narrativ som strekker seg over mer enn tusen år, et som former forbrukeratferd og opprettholder sin økonomiske og kulturelle betydning inn i det 21. århundre. Forfatterne undersøker de mange måtene forbrukerkultur og den britiske kongefamilien skjærer inn i hverandre, fra samlere og minneobjekter til mote, historiske steder, medieprodukter, kongelige merker og turistopplevelser. Gjennom en casestudietilnærming tar boken leseren med på en reise gjennom denne unike og varige fasinasjonen.