University of California Press

The War of Words

The War of Words

Produktbeskrivelse

I løpet av 1940- og 1950-tallet utviklet Kenneth Burke sitt anerkjente prosjekt "Motivorum", som han tenkte skulle bestå av tre deler. Mens den tredje delen, "A Symbolic of Motives", aldri ble fullført, har de to første delene, "A Grammar of Motives" (1945) og "A Rhetoric of Motives" (1950), blitt viktige teoretiske verk. "A Rhetoric of Motives" var opprinnelig tenkt som en to-delt bok, og nå presenteres endelig den andre delen, "The War of Words", som tidligere ikke har vært publisert. I denne boken avdekker Burke på en strålende måte de retoriske virkemidlene som fremmer krig i fredens navn. Med et fokus på å motarbeide militarismen under den kalde krigen, samtidig som han dokumenterer aggressive persuasive strategier som fortsatt benyttes i dag, avdekker "The War of Words" hvordan populære nyhetsmedier, bevisst eller ubevisst, kan bidra til å skape internasjonale spenninger og våpenopprustning i turbulente politiske tider. Den autoritative utgaven inkluderer en innledning fra redaktørene som forklarer den kompositoriske historien og kulturkonteksten til både "The War of Words" og de tidligere verkene.

Prishistorikk

Lavest
350 KR
Høyest
365 KR
Gjennomsnitt
358 KR
Median
358 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke University of California Press
Navn The War of Words
GTIN/EAN/ISBN 9780520298125
Kategorier Bøker