University of California Press

Window Shopping

Window Shopping

Produktbeskrivelse

I boken "Window Shopping" tar Anne Friedberg et dypdykk i kinoens rolle i postmodern kultur, i motsetning til mange som kun ser på postmodernisme som en visuell stil eller et sett med fortellermessige konvensjoner. Friedberg belyser hvordan visuelle erfaringer fra 1800-tallet - som fotografering, byvandringer, panorama- og dioramaunderholdning - på forunderlig vis forbereder publikum på de moderne gledene som tilbys av kino, video, kjøpesentre og de nyeste 'virtuelle virkelighet' teknologiene. Gjennom en sammenligning av de visuelle praksisene innen shopping, turisme og filmvisning, peker Friedberg på opplevelsen av 'virtuell' mobilitet gjennom tid og rom som en sentral faktor i utformingen av postmodern kulturell identitet. Med en grundig evaluering av teoriene til Jameson, Lyotard, Baudrillard og andre, gir hun innsikter om kjønn og kjønnsmobilitet i konteksten av forbrukerkultur. "Window Shopping" er et bemerkelsesverdig originalverk som utfordrer mange av de eksisterende antakelsene om hva postmodernisme egentlig innebærer.

Prishistorikk

Lavest
380 KR
Høyest
396 KR
Gjennomsnitt
388 KR
Median
388 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke University of California Press
Navn Window Shopping
GTIN/EAN/ISBN 9780520089242
Kategorier Bøker