I dagens Japan er kvinner de fremste pådriverne for religiøs gjenfortrylling, og de legger press på helligdommer, templer og mediebransjen for å imøtekomme sine interesser og estetiske preferanser. I boken 'Occult Hunting and Supernatural Play in Japan' utforsker Laura Miller det brede og semantisk mangfoldige begrepet 'okkult', som omfatter det mystiske og overnaturlige, og hvordan dette gir muligheter for selvutforskning og åndelig kapital som i særlig grad appellerer til kvinner. Kvinnegruppers søken etter det okkulte har hatt stor innflytelse på utformingen og markedsføringen av åndelige steder, tekster og objekter, ofte gjennom å innkode den kawaii-estetikken, eller det søte. Miller påpeker at den kjønnsbestemte karakteren av okkult jakt har blitt neglisjert i forskningen, og at en økt oppmerksomhet på kjønnsrelaterte perspektiver avdekker viktige aspekter ved sosiale og rekreative liv. Skrevet fra et tverrfaglig perspektiv innen kulturstudier, sammenfletter 'Occult Hunting and Supernatural Play in Japan' historie, kunst, litteratur, religion, mediestudier og antropologi.