Journalistikken står overfor en krise, hvor tradisjonelle nyhetskilder er under press, forretningsmodeller haltende, partiskheten tiltar, og det er en vedvarende forventning om at informasjon skal være gratis. I 'Covering America' setter Christopher B. Daly dagens krise inn i en historisk kontekst, og viser at dette bare er den nyeste utfordringen journalistene må overvinne. I denne reviderte og utvidede utgaven oppdaterer Daly sin fortelling med nye historier om etablerte medier som The New York Times og The Washington Post, samt digitale nykommere som Huffington Post og Buzzfeed. Et nytt avsluttende kapittel utvider studien av den økonomiske krisen innen journalistikk ved å undersøke 'plattformsrevolusjonen' i medieverdenen, og viser hvordan Facebook, Twitter og andre sosiale medier forstyrrer de tradisjonelle systemene for distribusjon av journalistikk til publikum. I en tid der faktagrunnlaget for nyhetene utfordres, og regjeringen omtaler journalister som 'folket i Amerikas fiendene' eller 'opposisjonspartiet', blir utfordringene for journalistikken kun mer presserende.