University of Nebraska Press

Brand Antarctica

Brand Antarctica

Produktbeskrivelse

Antarktis har alltid vært mer enn bare en avsidesliggende kontinent; det har vært et salgsobjekt. Alt fra hvaler og seler til isen selv har blitt markedsført som verdifulle ressurser. Men også historiene om de modige oppdagerne har blitt kommersielt utnyttet. Den moderne mediebransjen vokste frem parallelt med den landbaserte utforskningen av Antarktis, hvor tidlige ekspedisjonsledere forsto viktigheten av offentlig oppmerksomhet for å sikre støtte til sine prosjekter. Gjennom forelesninger, beretninger, fotografier og filmer skapte de annonser for sine eventyr. Samtidig begynte populærmediene å bruke dette nylig oppdagede kontinentet for å trekke oppmerksomhet mot kommersielle produkter. "Brand Antarctica" undersøker denne utviklingen ved å kontekstuelt analysere reklame knyttet til Antarktis fra slutten av det 19. århundre til i dag. Boken identifiserer fem sentrale måter å ramme inn den sørlige polkappen på: et sted for helter, et sted for ekstremiteter, et sted for renhet, et sted å beskytte, og mer. Gjennom denne grundige analysen kaster forfatteren lys over hvordan kommersialiseringen har formet folks oppfatninger av dette unike stedet.

Prishistorikk

Lavest
655 KR
Høyest
738 KR
Gjennomsnitt
678 KR
Median
669 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke University of Nebraska Press
Navn Brand Antarctica
GTIN/EAN/ISBN 9781496221216
Kategorier Bøker