Hoarding Memory utforsker hvordan fortellingene om den algeriske krigen (1954–62) har spredt seg blant de tidligere franske innbyggerne i Algerie. Gjennom å bruke hoarding som en modell, viser Amy L. Hubbell den både produktive og destruktive naturen av å knytte seg til minner. Disse minnene representerer et enormt volum av materiell, lik de lagrede objektene i en hoarders hjem. Ved å analysere fiksjon, selvbiografier, kunst og historie som i stor grad benytter seg av samling, lagdeling og gjentakelse for å håndtere smertefulle krigsminner, avdekker Hubbell hvordan traumer kan være skjult innen sine egne representasjoner. Hoarding Memory dedikerer kapitler til spesifikke forfattere og kunstnere som benytter seg av denne hoarding-teknikken: Marie Cardinal, Leïla Sebbar og Benjamin Stora innen litteratur, samt Nicole Guiraud og Patrick Altes innen kunst. Alle disse ble født i Algerie under fransk kolonistyre, men i svært forskjellige kontekster; hver av dem har lidd av personlige eller arvede traumer knyttet til rasisme, fysisk eller psykisk mishandling, terrorisme eller andre former for overgrep.