Boken 'Hybrid Anxieties' befinner seg i skjæringspunktet mellom queer-teori og postkoloniale studier, og analyserer de sammenflettede og sammensatte aspektene ved identiteter og tekstformer etter den fransk-algeriske krigen (1954–1962). C. L. Quinan argumenterer for at krigen utløste en dynamikk der en utfordring av hegemonisk maskulinitet fant sted parallelt med en utvikling av queer måter å forstå subjektivitet, legemliggjøring og hukommelse som undergraver normative normer. Litterære og filmatiske innovasjoner ble også direkte påvirket av den lange og utfordrende avkoloniseringsprosessen, ettersom krigen førte til en omtenkning av politikk og estetikk. Romanene, filmene og diktene som blir analysert i 'Hybrid Anxieties', sporer denne sammenvevingen av innhold og form, og viser hvordan en etterkrigsfragmentering hadde både positive og negative effekter, ikke bare på kroppene og psyken, men også på kunstneriske former. Ved å innta et queer postkolonialt perspektiv gir 'Hybrid Anxieties' et nytt impulssignal til spørsmålet om hvordan vi kan revurdere hegemoniske oppfatninger av kjønn.